indo - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van harm veenemans - WaarBenJij.nu indo - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van harm veenemans - WaarBenJij.nu

indo

Door: me

Blijf op de hoogte en volg harm

17 December 2013 | Indonesië, Lombok

Als er 1 land is dat ik tot nu toe van hou is het Indonesië wel. Het begon al met een mooie intro in de hostel. Ik kwam rond 20:00 binnen en ging ervan uit dat iedereen weg was. Hoor ik plotseling stemmen uit de badkamer. Zit daar de rest van het huis ( q Duitse jongen een Nederlandse meid en 2 Zweedse meiden) de Zweedse meiden weer aan elkaar te plakken. Wat blijkt ze wouden uiteten gaan. Maar de meiden hadden nog nooit op een scooter gereden en reden 5 meter verder tegen een lantarenpaal. Dus ze konden terug naar binnen. Waardoor ik uiteindelijk mee kon uiteten. Behalve voor het feit dat de meiden nu achterop gingen bij de Duitse en Nederlandse. En ik zelf scooter mocht rijden (wat ik nog nooit heb gedaan) nou geloof me niets is leuker dan scooter rijden. Tussen de rijstvelden door de rest volgen en daarna de weg nog terug weten was best wel knap al zeg ik het zelf. Ja het is jammer dat ik geen laptop heb. Maar ik ga zeker opzoek naar een internetcafe in Sydney. De rest van de dagen hadden een redelijk vast schema. We stonden ochtends rond 5 uur op en lagen rond 5:30 in het water. Surfde tot 9/10 uur en gingen dan mango eten. (dat is nu een soort van traditie geworden na het surfen mango) en daarna opzoek naar de 2/3 ontbijt van de dag. Als de golven en getij goed waren deden we een korte middag sessie maar zorgde altijd dat we voor 13:00 weer aan de lunch. Dan was het tijd voor een middag schoonheidsslaap. Ik werd steeds knapper ;) en stonden we rond 15:00 aten we weer fruit en peddelde we weer uit tot half uur na zonsondergang en reden in het donker terug. Hielden een pré dinner. Korte douche en dan voor de volle dinner. En rond 10 uur weer naar bed voor de volgende dag. Het klinkt misschien heel saai maar het was heerlijk en iedereen deed mee. En we zijn wel een paar keer wezen stappen maar dat is niets vergelijken met zuid Afrika. Alhoewel de poolparty wel duidelijk won. Hoe het allemaal precies gestart is weet niemand meer. Maar uiteindelijk zwom iedereen.
2 dagen later vertrok ik met lutz een Duitse vriend en 3 andere van het huis naar gili eilanden om te duiken. De boot trip was het beste van de reis. We waren de enige op het dak en hadden alle ruimte terwijl de rest beneden als sardientjes opgestapeld zaten. Ze waren alleen niet zo blij met handstand doen op de boot. De rest ging na 2 dagen weer terug want zoveel tijd hadden ze niet. En lutz en ik bleven nog 1 nacht. Hij starte zijn duik carrière daar en ik dook er ook lekker op los. Daarna zijn we naar lombok overgevaren. En ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg maar we hadden weer de beste plekken op de boot. Dit keer op de punt van de boot. Op Lombok is het duidelijk regenseizoen. Waar we in Bali soms nog goed wegkwamen regent het hier elke dag minimaal 4 uur. En de 3 dagen zonder surfen voelt aan als 3 weken. Maar we zijn nu weer aardig in shape. En lombok is zoveel beter dan Bali. De golven zijn hier helemaal niet druk er word niet gevochten om golven. Alleen alles is reefbreak. Maar dat is het zelfde als de witte haaien in zuid Afrika. Dat is een factor dat je niet kan bepalen en dus kan je het vergeten en surf je een stuk beter omdat je niet meer bang bent. Ookal is het kniehoogte diep of zoals sommige zeggen ondiep.
Vrijdag proberen we terug te vliegen van lombok naar Bali en blijf ik nog 1 dag bij uluwatu en vlieg zaterdagavond dan door naar Sydney.

Voor de mensen die ik niet meer spreek alvast een prettige kerst en gelukkig nieuwjaar. Ik zet wel wat foto's op fb van Sydney.

Groet harm


Oh als je op fb foto's van push ups ziet. We spelen "the game of live" en als je bepaalde dingen zegt of fout doet moet je 10 push ups doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harm

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 17514

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 30 April 2014

Don't let dreams be dreams

Landen bezocht: