dag afrika - Reisverslag uit Doha, Qatar van harm veenemans - WaarBenJij.nu dag afrika - Reisverslag uit Doha, Qatar van harm veenemans - WaarBenJij.nu

dag afrika

Blijf op de hoogte en volg harm

29 November 2013 | Qatar, Doha

Ik had geen internet in Johannesburg dus ik verstuur dit voor bereide verhaaltje nu uit Qatar.

Trouwe volgers

Het is dan alweer even geleden dat ik iets heb geschreven. Ongeveer 3 weken maar. Dus het word wel weer eens tijd nu ik internet heb. Ik schrijf dit nu even op mijn telefoon en kan dadelijk hopelijk met de WiFi overzetten.
Maar goed. Het laatste verslag was dat ik in hermanus zat als ik het goed kan onthouden. Ik zit nu al helemaal in Johannesburg en zal vanmiddag via Qatar en Singapore naar Bali vliegen. Maar goed hermanus. Na de kooiduik heb ik die zondag nog lekker gesurft met de locals. En vertrok ik maandag weer met de bus naar wildernis. Hier sliepen we (maryse en ik) in een geweldig hostel aan het strand met uitzicht over de zee. Het enige jammeren was dat er vlak bij het hostel een grot was waar een zwerver huisjes had gebouwd voor andere zwervers/mensen te laten slapen. Maar omdat we niet wisten dat wij er ook mochten slapen waar we pas de volgende dag achter kwamen was dat wel een beetje jammer. Maar als we wouden blijven moesten we gelijk 2 nachten omdat de bus niet rijd die dag erna.
Die middag ging ik met de bus naar storms river en zij stapte uit in plettenberg bay. Maar we hadden afgesproken om elkaar die donderdag dan nog in stormsriver te zien aangezien er een meisje zou komen die dan jarig is.
De volgende ochtend ging ik met een stel Engelse de hoogste bungyjump van een brug ter wereld. 216 meter. Iedereen zegt dan tegen je van je valt flauw als je springt. En bedankt dit is dan het eerste waar ik nerveus voor werd. Maar zodra je de brug oploopt neemt de adrealine over en krijg je alleen maar zin. Ik moet toch nog wel even oefenen op het springen aangezien mijn sprong eruit zag als een skydive. Smiddags nog een hike gelopen waar ik 2 slangen zag waarvan zonder dat ik het wist de meest dodelijke van Afrika een meter of 2 voor je uitgaat. Gelukkig maak je vrienden als Edwin die je dan later vertellen wat het is en maar goed is dat je weg bent gebleven. Edje bedankt.
Ik ga eigenlijk ook niet alles vertellen van elke dag dat os echt veel om te schrijven. Maar donderdag de dag dat sina en Maryse kwamen om sina haar verjaardag te vieren was wel echt gezellig. En de dag erna hebben we dan ook als 1 grote groep gaan wild water tube. Misschien dat je al foto's op fb heb gezien ervan. Vrijdagavond vertrok ik dan richting Jeffreysbay terwijl de rest daar nog bleef. Hier zag ik Edwin weer die ik eerst ervoor in de bus had ontmoet en maakte we plannen om vanaf coffee bay samen te gaan reizen. Als je ooit nog naar Afrika ga en wilt feesten dan zeg ik Kaapstad en Jeffreysbay. Dat zijn de beste plekken. Ik heb er 4 dagen gesurft en gefeest. En de laatste dag afgesloten met een goede braai met iedereen die ik heb ontmoet. Avonds door naar port Elisabeth om de volgende dag dinsdagochtend door te reizen naar coffeebay. Ik zou Edwin halvewege de reis ophalen in buccaneers. Staat hij mij al op tewachten met een bord "harm". Hoe mooi ;). Samen met de chauffeur hadden we er weer een aardige party bus van gemaakt. Aan het einde van de dag kwamen we dan eindelijk aan in coffeebay. Iedereen zegt dat als je in Afrika bent dit gezien moet hebben en dit eruit ziet zoals Afrika eruit hoort te zien. De mensen wonen er allemaal in smurfen huizen. En ze maken zich echt compleet nergens zorgen over. We gingen namelijk de volgende dag een hike doen met cliffjumps en een jacuzzipool. En eigenlijk had niemand er over nagedacht maar je hoefde geen formulier in te vullen dat je dit op eigen verantwoordelijkheid doet of iets dergelijks. Wat opzich al gek is als je dat met de rest van elke activiteit vergelijkt die ik heb gedaan. Maar goed het kwam erop neer dat we langs de kust lopen over de rotsen tussen de cliffs en het water. En als je niet tussen de sets doorloopt klets nat word. En daarna de sprongen in open zeewater doet. Nou is dat niet gek en ik kan wel mensen redden. Maar als er wat gebeurt het dichtstbijzijnde ziekenhuis is 3/4 uur rijden en niemand heeft een flauw idee waar je zit. Maarja alles is jammer genoeg goed gegaan. Volgende keer beter :P
Oh en voor sjoerd. Dit is echt jouw land midden in de rimboe van coffeebay was er een weekend lang een trance feest. Mensen waren helemaal lijpe. Ik heb vrijdagavond overgeslagen want je gaat gewoon niet naar een trance feest. Maar na alle verhalen moest ik gewoon zaterdag gaan kijken. En het is echt te mooi. Mensen liggen over de grond te kruipen van de drugs. En een hoek liggen allemaal mensen te slapen in slaapzakken. En als je dan met je drugsvrije (ik had wel een paar biertjes op) die mensen nadoet is het echt hilarisch. Maar goed ik ben nu 1 keer geweest dan hoef ik nooit meer te gaan.
Samen met Maryse en Edwin zijn we daarna vanaf coffeebay naar umzumbe gegaan dit was een hostel in een regenwoud en sliepen we in een boomhut. Volop grappig. Hier had ik Edwin overgehaald om de George swing te doen. Dit is een soort van slinger alleen inplaats van dat je gelijk als een schommel heen en weer gaat val je eerst nog een paar meter (126) komt Edwin met het idee om een ei vast te houden. De gene die hem laat vallen of kapot maakt moet ontbijt voor de ander maken. Jammer genoeg hadden we hem allebei heel gehouden. Maar het is wel een hele goede die ik ga onthouden voor alle andere gekke dingen die ik ga doen over de hele wereld.
De volgende dag hebben we wat gechillt op het strand en ik gesurft waarna we avonds naar durban zijn gereisd. Hier had ik woensdag als laatste dag over, omdat ik donderdag de hele dag in de bus moet zitten naar Johannesburg. Maar goed woensdag hebben we met zijn 5e een rotterdams koppel en ons 3 een waterpark onveilig gemaakt. En hebben avonds nog een bunny chow gegeten. Ik vind het heerlijk maar de rest is nog moeilijk te overtuigen. Donderdag was dan mijn afscheid dag. Edwin en Maryse gingen halvewege de reis eruit en ik moest in mijn eentje door. Maar goed ik leer wel weer genoeg mensen kennen.

Ik hoop mijn volgende bericht iets sneller erop te zetten.

Groet harm

  • 30 November 2013 - 02:20

    Henri:

    Bizarre dingen Harm , te gek om mee te maken allemaal , jumpen van 216 meter ??? Nog even en dan loop je over het water man. En dan zo,n slang die je zo plat krijgt als de kans krijgt om bij je in de buurt te komen. zo zie je maar weer , prachtig zo,n trip maar wel op blijven letten.Veel plezier met je verdere ontdekkingen en belevenissen Harm.

    Groeten uit een uit een herfstig Holland

  • 30 November 2013 - 17:23

    Froukje:

    Pff jeetje zeg!! Klinkt weer tof allemaal! En nu in bali lekkef surfen, je vermaakt je wel ¦)
    X

  • 03 December 2013 - 03:18

    Die Kale:

    Foto's!

  • 09 December 2013 - 22:01

    Tina:

    Tof verhaal! Inmiddels zijn er ook al weer twee weken verstreken en ik ben heel benieuwd naar je volgende verhaal! :-)

  • 11 December 2013 - 17:21

    Rineke :

    Super leuk om je verhalen te lezen Harm we genieten mee vanuit een koud Oostvoorne.

  • 17 December 2013 - 09:58

    Thomas:

    Genieten man Harm, echt gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harm

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 17520

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 30 April 2014

Don't let dreams be dreams

Landen bezocht: