this is it - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van harm veenemans - WaarBenJij.nu this is it - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van harm veenemans - WaarBenJij.nu

this is it

Door: me

Blijf op de hoogte en volg harm

20 Maart 2014 | Frans Polynesië, Papeete

Ik zal eerst heel flauw de rest van nieuw Zeeland vertellen voordat ik het uitleg. Ik ben vanuit mount cool naar queenstown gereden. Hier zou ik 2 nachten blijven. Belde gelijk mijn Zweedse vriend toen ik aankwam en hun stonden op het moment om te gaan bungyjumpen en swingen. En ik kan op het allerlaatste moment nog mee als passagier om hun uit te lachen en te filmen. Uiteindelijk heb ik ook nog de swing gedaan. Ik moet alleen nog het filmpje ontvangen van Ludvig. Avonds was pre-party voor zijn verjaardag en dat begon goed met een fergburger. (je moet indenken dat je burger eet ter grote vam je hoofd met 2 burgers en 2 eieren en dan nog de Bacon en groente ;P ). Daarna hebben we bij het waterfront met de groep wat gedronken en gelachen voordat we gingen stappen. Om 12 uur ochtends de volgende dag kreeg ik een berichtje dat de jongens gingen ludge. Ze hadden het uitgelegd als een soort bobsleeën. En dat moet ik wel kunnen net mijn knie. Oke I'm in. Wij omhoog de berg op kom ik erachter dat het een soort van karten is maar dan zonder motor. En omdat je dus heuvel afwaarts gaat je kan sturen en kan remmen meer niet. Ik heb wel wat toffe filmpjes met de gopro gemaakt (hoop ik, ik heb ze zelf nog niet gezien). Maar sjoerd bedankt voor je rij tippen vroeger. Ik heb er nog wat gebruik van kunnen maken. Aangezien dit de echte verjaardag van Ludvig was hebben we met zijn drieën (hedvig was het reismaatje van hem) een share your plate gegeten. Je bestelt allemaal dingen en dat deel je met zijn alle inplaats van een gerecht voor je zelf te bestellen. En daarna weer bij het waterfront wat gedronken. Hierna ging ik naar bed, ik zou de volgende dag vroeg op moeten omdat ik naar milford sounds zou vertrekken. Dit is een fjord wat vol zit met watervallen en waar je het best naar toe kan als het regent of zonnig is. En ik altijd met mijn mooi weer. Had nu even de om gekeerde wereld. Het regent er daar 300 dagen per jaar. Maar omdat ik de hele reis alleen maar mooi weer heb gehad op 1 dag na maar toe regende het de gedurende tijd dat ik in de auto zat, dat telt niet. En ook nu had ik mooi weer. Het was een beetje bewolkt en mistig maar dat zou optrekken door de zon. Maar omdat het al 1,5 week niet geregend had was er inplaats van honderde watervallen maar 3/4 over. En deze waren niet zo indrukwekkend als ik voor ogen had. Uiteindelijk was de eg ernaar toe mooier dan milford sounds zelf. Ik verbleef snachts in te anau. Een plaatsje net onder milford. Waarna ik de volgende dag door zou rijden naar curio bay. Zeg maar net als coffee bay het einde van de wereld links was. Is dit het einde van de wereld rechts. Ik kwam daar om zeldzame pinguïns te kijken. Maar behalve dat en surfen is er niets. Ja een bordje met welkom op het meest zuidelijke punt van het zuiderlijke eiland. Je had geen cellphone verbinding geen supermarkt geen tankstation niets. Maar er waren leuke fransen mensen in het hostel en besloot er nog een dag extra te blijven. Dit hield in voor mij dat ik vanuit hier nu in een stuk door moet reizen naar christchurch die donderdag omdat mijn vlucht vrijdag zou vertrekken. En na mijn verhaal met Fiji zou dit niet nog een keer gebeuren. Uiteindelijk heb ik niet veel van christchurch gezien omdat ik mijn tas opnieuw moest inpakken en de laatste dingen moest voorbereiden. Uiteindelijk heb ik dan toch getijdreist. Die 14 maart 2014 was de langste dag van mijn leven ooit zover. Kan ik dat ook eens een keertje zeggen.

Dan nu de rest van mijn verhaal.

Ik ben niet helemaal eerlijk geweest tegen jullie in nieuw Zeeland toen ik zei dat ik last had van mijn knie. Dit was mijn andere knie dit keer. Ik had in Fiji een verkeerde golfkeuze gemaakt wat eindigde in een whipe out waarbij ik over het rif werd gesleurd. Ik had hier wat koraal krassen van opgelopen op mijn been. Waarvan er weer 1 was gaan ontsteken en dat hebben ze in Auckland netjes uit mijn been gesneden. Kortom ik heb mijn hele reis in nieuw Zeeland rondgereisd met een gat in mijn been. Hierdoor kon ik geen grote trektochten doen of erger nog niet het water in. Zo dit was infectie 2. En aangezien nieuw zeeland vol zit met zandvliegen. Lijken op normale vliegen iets kleiner maar ze doen het zelfde als muskito's en drinken je bloed en dan pissen ze over de bijt. Dit word een rode bult wat gaat jeuken. Uiteraard zit mijn been onder. En hoe jet komt weet ik niet. (Maar ik denk door het vliegen.) Maar ik kwam aan in papeete en alle bijten in mijn rechter been waren ontstoken. Ik weer naar de dokter toe. Uitleggen ook van de vorige keren en weer aan de antibiotica. Ik heb nu meer tijd door gebracht in ziekenhuis of ziek dan de dat vrij was om te doen wat ik wou. En hierom hebben we besloten dat het misschien slimmer is als ik terug naar huis kom. Ik heb nu 6 dagen door gebracht in Frans Polynesia. Deze dagen heb ik ziek op bed gelegen, en het enige wat ik heb gezien is de supermarkt en de dokter. Amerika kan ik altijd nog een andere keer doen als wel kan surfen en duiken. Mijn vlucht vertrekt vanavond plaatselijke tijd en kom in Nederland aan op vrijdag 21-03 rond 9 uur.
Ik hoop dat jullie de verhalen leuk vonden. En dat ik de volgende keer meer tijd heb om meer verhalen te plaatsen.

Groet harm

  • 20 Maart 2014 - 08:10

    Martin@ Anita:

    We vinden het echt héél erg jammer dat je reis zo moet eindigen maar we zijn wél weer héél erg blij dat je terugkomt!!(jaja héél erg egoïstisch van ons) gauw even afspreken wanneer ik (anita ) voor je gaat koken,we zien je snel.

  • 20 Maart 2014 - 10:03

    Thomas:

    Heerlijk he die fergburger, maakt een hoop goed. Had er 4 op in 5 dagen :-)
    Sterkte met de verwondingen, vooral jammer van tongario. Dat is echt super.. Maarja je kan niet alles hebben. Tot gauw

  • 20 Maart 2014 - 10:54

    Kaal Maar Lekker:

    :(

  • 21 Maart 2014 - 16:42

    Yolinda En René Assenberg:

    Tjonge, wat heb jij veel meegemaakt. Veel ervaringen rijker. Maar wat een pech met al die ontstekingen. Nu weer omschakelen naar een heel andere levensstijl. Succes en tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harm

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 3041
Totaal aantal bezoekers 17504

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 30 April 2014

Don't let dreams be dreams

Landen bezocht: