out of cape town - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van harm veenemans - WaarBenJij.nu out of cape town - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van harm veenemans - WaarBenJij.nu

out of cape town

Door: me

Blijf op de hoogte en volg harm

09 November 2013 | Zuid-Afrika, Hermanus

hoi iedereen,

donderdag ochtend was het eindelijk zover. ik heb het veilige kaapstad verlaten. maar in de tussen tijd heb ik mijzelf nog wel nuttig gemaakt de dinsdag ervoor. ik had me opgegeven voor vrijwilligerswerk voor een dag. dat liep best wel gek. iedereen rijd hier links en ik had nog niets gereden. en de normale chauffeur was ziek. dus ik kreeg gelijk de sleutels in mijn handen gedrukt moest even een proefritje maken en mocht daarna iedereen meenemen naar een school buiten de stad. hier was de bedoeling dat we met behulp van computers rekenen aan de kinderen zouden leren. nu was alleen het probleem zo dat de school geen onderhouod aan de computers doet en ze allemaal kapot zijn.(TIA) kortom we moesten zelf sommen maken en dan de kinderen laten invullen en met ze nakijken. nu moet je dneken aan plus maal delen en min sommen. de eerste groep voor de pauze kwam langs en ik weet niet hoe maar ik had de moeilijkste kind. ik kon helemaal opnieuw beginnen met uitleggen. dat maakt het eigenlijk wel leuk en actief. maar na de ochtendpauze kreeg ik de volgende en weer de slechtse. bij iedereen vulde de kinderen gewoon de sommen in en ik kon weer opnieuw beginnen met uitleggen. rond 12 uur reden wij terug naar de hostel voor een lunch en zou ik in de middag surfles gaan geven aan kinderen. met eeerst tijd genoeg voor een eigen uurtje surf kwamen de kinderen. alleen het probleem was dat er maar 8 kinderen waren voor 11 instructuurs. dus ik heb eerst de andere nog een beetje geholpen en daarna ben ik maar weer zelf gaan surfen. avonds was guy falks night in cape town. wij vieren dat nooit maar op de boulevaart werd er grootst vuurwerk afgestoken. daar hebben we even staan kijken en daarna aan de beerpong en australlies gegaan. van de rest van de nacht weet ik niet zo veel meer.
behalve dat ik de volgende dag heel beroerd werk werd. omdat de bazbus niet rijd op woensdag en zondag had ik nog 1 dag cape town en werd het was dag. keagen en ik gingen met de hangover naar de wasserette om 10 uur ochtends daarna naar de supermarkt voor wat bunny chow's dat is een casino brood in 2 gesneden. de vulling eruit gehaald en met vlees volgestopt. deze hebben we chill opgegeten in de wasserette. dat helpt eigenlijk heel goed tegen een hangover.daarna een wazige film gekeken want het regende toch en steeds meer mensen kwamen erbij. avonds was mijn laatste nacht en hebben die doorgebracht met de gasten voetbal kijken in de sportzaal. enige jammer van het tijdvershil is dat het gelijk laat word. want ik moest de volgende dag om 05:50 weer de bus hebben.
donderdag ben ik toen echt vertrokken uit kaapstad. de eerste stop op de route is hermanus. een plaatsje vlakbij gansbaai waar je walvis kan spotten en heel goed met haaien kan duiken. ik kwam voor de haaien en heb een aantal keer naar walvissen zitten kijken maar nog niets gezien. helaas was er voor vrijdag geen plek meer om te duiken en moest ik dat vandaag doen hierdoor zit ik tot maandag vast in dit dorp. nou hebben de local gasten me vrijdag meegenomen om te gaan surfen. het blijft toch nog steeds heel gek. want je weet dat het vol met haaien zit maar dat de aanval kans 99,9 is. en als je met 15 man in het water ligt nog veel kleiner is. maar zodra je dan de eerste golf heb dan ben je alles vergeten. totdat je achter zit te praten met een local en die dan zegt ik moet eruit ik moet werken. en als je dan om je heen kijkt en ziet dat je nog de enige bent die in het water ligt krijg je het toch wel benauwd. toen ben ik er ook uitgegaan maar voor de zekerheid. ik wil het nog niet proberen. avonds kwamen er de nieuwe mensen aan in het dorp en dan sta je met een biertje te praten, kom je erachter dat ik samen met een zweeds meisje kerstmis ga vieren in sydney want we zitten nog in het zelfde hostel. dat is wel heel erg toeval.ik wou vroeg naar bed die avond vanwege de kooiduiken van vandaag, maar iedereen riep dat ze uitgingen en toen had ik zoiets van dan ga ik ook wel mee. begint de eersste om 10 uur aftehaken en daarna steeds meer. dan stop ik ook hoor. vandaag ging de wekker 5:25 omdat we om 7 uur in gansbaai moesten zijn een dik uur rijden verder op.

iedereen heeft zo zijn mening over de shark cagediving maar ik vond het geweldig. ik had het iets anders voor gesteld dat er een groep om de kooi heen komt cirkelen. maar aangezien ze ook elkaar opeten vermijden ze elkaar. toch hebben we 5 tot 7 verschillende witte haaien gezien. waarvan de kleinste 2,5 meter tot de grootste 4,5 meter. dat was echt een fat bastard. als je ooit nog hierheen komt kan ik je het echt aanraden. zoals ze langskomen kan je eigenlijk nog buiten de kooi zwemmen zelfs.

ik zal proberen morgen weer wat foto's te uploaden. maar de internet in de hostels is niet zo snel en ik heb nu geen zin meer om het te doen.
veel plezier in het koude nederland hier is het 25+
kissies

• 09 November 2013 - 18:10

Jeroen En Roos:

Wat gaaf allemaal!! Vooral die haaien en hilarisch dat jij rekenles geeft haha
    Geniet er van en we zijn benieuwd naar je volgende verhalen!
    Liefs xx

• 09 November 2013 - 18:44

Owen En Wendy Thomad:

Hay Harm,
    Leuk weer je up-date met ervaringen te lezen!
    Stoer hoor met die haaien! Doe het je niet na!
    Geniet van alles en helemaal van het warme weer.
    Hier regent het momenteel.
    Groetjes weer!

• 10 November 2013 - 00:44

Henri(Harry):

Hoi Harm Jan,

Eigenlijk ben je best wel een lefgozert om met die haaien te gaan surfen en vervolgens in zo'n kooi te gaan duiken , ik vind het prachtig om te zien maar ik hoef niet . Heerlijk zoals je je lekker bezig bent in een vreemde omgeving en ook nog inzet voor de locals toont , petje af hoor . Pas goed op je zelf en geniet . Van het zweedse meisje zullen we ingetwijfeld meer gaan lezen , misschien is het niet zo toevallig ?? Veel pleziier nog.
    Groeten van idd herfstig Nederland .

Henri

• 10 November 2013 - 13:36

Die Kale:

Ik vind mooi!

• 10 November 2013 - 15:34

@nita & M@rtin:

heeeeeeeeeeeeeeee Schoonzoon ;-)

leuk om te lezen dat je reis nog steeds leuk is,hier kun je idd beter weg blijven het is steeds nat en ik hoorde dat de eerste nachtvorst eraan komt.

de enige haai die mart wil zien ,is bij de chinees in een kommetje haaienvinnensoep en wat mij betreft hoeft het eigenlijk helemaal niet,lekker laten zwemmen en dan héél ver bij mij uit de buurt.

ik kijk wel naar mart zijn visjes in het bakkie!!!!!

pas een beetje op jezelf (je zou kunnen verbranden tenslotte) en we w8 met smart je volgende berichtje af!!!

gr ons

• 10 November 2013 - 15:44

Manke Nelis:

Thumbzz up!! :) love it

• 11 November 2013 - 00:02

Thomas Degeling:

Zwom Krijn de Haai er ook tussen? ;-)

• 14 November 2013 - 14:35

Froukje:

hahaha klinkt weer leuk!
    hadden ze wel weer de mooie aan jou met die rekenlessen.
    Succes broer en hopi plezier!
    Ayo!!!

• 19 November 2013 - 16:27

Jacqueline En Wim:

Hoi Harm, heel leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Geniet er van en doe voorzichtig.