first week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van harm veenemans - WaarBenJij.nu first week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van harm veenemans - WaarBenJij.nu

first week

Door: harm

Blijf op de hoogte en volg harm

04 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

hey guys,

de tijd gaat hier nu volop hard, zo hard dat ik zelfs achterloop op het schrijven van mijn dagboek. maar het komt erop neer dat ik het naar mijn zin heb en voor verloopig nog niet terug kom (je laat wel alles heel he frouk). maar mijn vlucht was eigenlijk best goed. volgens mij ben ik net optijd vertrokken, want na mijn overstap op london heathrow werden bijna al de vluchten gestaakt voor het weer. ik landen om 7 uur ochtends en met alle bagage in de taxi naar de hostel. de rest van de dag was een beetje chillen en uitzoeken waar alles zit en hoe het hier werkt. en er zijn hier toch echt wat dingen waar de nederlands nog wat van kunnen leren. mensen staan hier gewoon 30 min. lang stil in de rij voor de bus en er word niets voorgedrongen of iets dergelijks. maar goed dat terzijde, het ging tenslotte over mij.

de tweede dag begon wat rustiger, ik had zoiets van ik wou gaan surfen maar had nog niets geregeld, en toen ik wakker werd was het aan het regenen en ik had nergens zin in. gelukkig was er een noors meisje die een wijntour ging doen en was er nog een spot over dus ik mee. ochtends opgehaald om 9 uur, de eerste wijn ging er om 10 uur in en rond 11 was iedereen dronken. maar het was wel cool gedaan. we gingen 5 wijnhuizen af en overal dronken we iets van 5/6 glazen euh wijnen. bij 1 van de huizen was erwijnproeven met kaas combinatie (misschien wat voor jouw Tina?) maar iedereen dook op de kaas als dat we in geen weken meer gegeten hadden. met een goede slok op werd het een after party op penthouse on long. er waren een paar ieren en engelsen die daar sliepen in dat hostel. en het heeft een bar op het dak met een prachtig uitzicht over de stad.

dag drie werd dan wel een relax dag met een kleine hangover ging ik naar het strand om een board te huren. aangezien de golven niet heel hoog waren was ik de enige dude in het water. net als in nederland raak ik dan verveelt na een uurtje ongeveer. dus ik eruit en op mijn gemakje omgekleed en ik zit nog wat te drinken en naar het water te kijken zie ik iets zwart tegen de stroming opzwemmen. en aangezien dolfijnen en groepen zwemmen zou ik zeggen just in time. dat was voor mij ook wel de reden om te zeggen call it a day. ik merk nu wel dat ik steeds meer engels praat en ook engels denk, en als je dan nederlands spreekt die willen gelijk nederlands en ik vind het daan makkelijker om het engels te houden strange maar okee

dag 4
vandaag zo ik "kloofing" gaan doen. dit houd in dat ik zou gaan hiken cliffjumpen en abseilen van 65 meter in een waterval. ik zou om 7 uur in long street klaar moeten staan dat betekend de bus om 5:50 en rond half 6 op dan. en het regende en regende man. ik was al zijk nat voor ik bij de bus was in de 10 min. lopen. ben ik daar rond 7 uur krijg ik te horen dat het gecancceld word vanwege de regen en niet safe is om te lopen. eigenlijk was ik er wel blij mee. popcorn gehaald en een film middag van gemaakt niet verkeerd eigenlijk. met een klein halloween feestje werd de dag mooi afgesloten.

vrijdag dag 5 kwamen er een hoop nieuwe mensen waar ik goed mee kan vinden. ik was overdag weg voor een surf en toen ik smiddags terug kwam zat het huis weer vol. er werden al gauw plannen gemaakt voor het weekend. avonds was ik moe van de party en de rest van de reis met een mooi film avondje werd er goed afgesloten.

dag 6 was een surfdag voor mij en voor 2 andere zweedse meiden die les hebben in de ochtend. de andere 2 hadden een wanndeling door cape town voor een site seeing. smidag was het like okee we gaan skydive maar wanneer, nou dat werd gelijk de volgende dag. en de 2 zweedse meisjes hadden het al 2 keer geboekt en iedere keer ging het niet door, dus hun waren zoiets van het zal toch niet gebeuren. jawel wij zijn erbij :)

zondag dag 7 was dan zover. we zouden rond half 3 springen dus ik ging nog even gauw voor een ochtend sessie surfen en de rest sliep de kater uit. er waren nog wat halloween party in town die avond ervoor. toen ik terrug kwam rond 12:30 was het gelijk van zoek iedereen die je kan vinden jullie gaan zo snel mogelijk erheen jullie springen om 14:00. okee can do, wij allemaal toch best wel still in de bus. maar iedereen had er zin in. wanneer je dan eenmaal in het vlietuig zit en als laaste gaat is het best wel gek als je de eerste uit het vliegtuig ziet vallen en dan nummer 2 erachteraan. dan heb je wel zoiets van er is geen weg terug en voor je het weet ben je er al uit. maar echt serieus het is echt super. je krijgt wel een droge mond omdat je hem openhoud, maar we landen en het was van okee hoeveel heb ik kan ik nog een keer?
met zoiets awesome moest er ng even na gechillt worden op het strand.

vandaag dag 8, zo gaat al hard man. vandaag was de herkansing van donderdag voor de "kloofing" eigenlijk zou ik al uit de hostel moeten zijn maar dat hebben we verlengd gezien dit en morgen guyfolks night is en dat hier grootst gevierd word moest ik wel blijven.
maar in de herhaling van donderdag ging ik heel vroeg weer uit mijn bed maar dit keer met een stralende dag. we kwamen daar aan en kregen een uitgebreide ontbijt met pannenkoeken jumm. daarna begon de ellende, we hadden een hike van 1,5 uur naar de poels door mooie landschappen. daar aangekomen zouden we gaan cliffjumpen van 3/7/14/18 en 22 meter. aangezien de 3 meter niets is ging ik gelijk door naar de 7. die heb ik een aantal keer gesprongen en toen stopte de rest, zo de gids nam mij mee naar de 14 meter. damm dat was hoog man die viel even tegen. maar met een goede landing ging ik door voor de 18m, ik bedoel dat is +4 dat lukt wel. nou die viel vies tegen, ik lande verkeerd en viel vol op mijn reet. het deed zeer tot mijn rugwervels. en de gasten waren van en nu de 22. ik dacht echt damm you have to go you payed for it. en toen kwam de andere gids van anders doe je 18 nog een keer om goed te landen, fuck dat niet die nog een een keer dan de 22meters dan maar. nou dat was perfect man. ik voelde me weer herboren.
na een kleine hike naar de abseil haden wij een lunch terwijl de gasten alles klaar maakte voor ons. daar gingen we dan 65 mter naar beneden in de waterfall. dat was echt wel een toffe, halvewege werd ik vast gehouden en nou ja als je dan toch hangt dan maar even douche. ik had shampoo meegenomen expres al.

morgen is min laaste dag hier voor ik vertrek en ga ik arme zuid afrikaantjes leren surfen. doe ik ook nog wat goeds hier. en aangezien ik hier nu al en uur zit te type ga ik nog snel even wat foto' s proberen te uploaden.

groetjes aan koud nederland wij hebben 25 graden:)
big kissies

  • 04 November 2013 - 19:42

    Jeroen En Roos:

    Hey Harm, wat een gave dingen zeg. We zijn jaloers en meesterlijk geschreven haha we moeten erg lachen.

    Xx Roos en Jeroen

  • 04 November 2013 - 20:00

    Rens En Aukje :

    Tuurlijk 22 meter kan t schelen! Haha je krijgt mij nog geen 2 meter omhoog!
    Fijn dat je het naar je zin hebt:) hoe eis het pokke weer
    Het halve park is ontworteld na afgelopen maandag en vervolgens kwam er gister ook nog een windhoosje door het midden van Nederland. Wij vermaken ons dus ook;)
    Dikke zoen!!!

  • 04 November 2013 - 20:17

    Froukje:

    Eeee dushi!
    Lekker bezig!! Jaloers hoor! Klinkt allemaal leuk!
    Pas je wel op met je rug? Want toen ik sprong in Curacao kwam ook niet alles helemaal heel neer. Maar zo te zien vermaak je je prima! Ondertussen ben ik je huis wezen toe eigenen gehe! Maar hij staat nog prima hoor!
    Take care!
    Ayo!

  • 04 November 2013 - 21:12

    Owen En Wendy Thomas:

    Hay Harm,

    Gaaf hoor om alles mee te beleven met je! Je hebt al super gave dingen gedaan en dit is het begin pas! Geniet er van en blijf ons allemaal op de hoogte houden!
    Groetjes!

  • 04 November 2013 - 22:12

    Henri (Harry):

    Harm het is heerlijk om te lezen hoe jij de dagen daar doorbrengt en ook heel herkenbaar voor jou om gewoon te gaan voor dingen waar anderen voor passen.
    Fijn dat je het zo goed zo naar je zin hebt , alleen wat jammer van die regen natuurlijk . Maar Harm kennende had je toch regenjassen bij je hoop ik.
    Het zou leuk zijn als je nog tegen een paar enorme golven op moet boksen en met die zwarte pietjes een hoop lol zal hebben.
    Wel nieuwsgierig naar een paar foto's Harm , het is tenslotte héél bijzonder allemaal en dan kunnen we nog meer meegenieten.
    Veel plezier nog en pas goed op jezelf .

    Groeten Henri

  • 06 November 2013 - 00:50

    Die Kale:

    Nice Barry!

  • 06 November 2013 - 21:55

    @nita & M@rtin:

    heeeeeeeeeey harm,
    super leuk wat te lezen over je eerste week en fijn dat je het zo naar je zin hebt. wat weinig foto's alleen. ik zou het niet allemaal durven. veel plezier

    gr anita en martin

  • 07 November 2013 - 06:08

    W4:

    Harm wat een leuk en lang verhaal. Gaarne de fotos van de zweedse dames op t forum zetten. x x enjoy

  • 07 November 2013 - 20:16

    Martijn:

    Leuk verhaal man! Heb het met plezier zitten lezen. Dan heb je toch nog een beetje het wijn gevoel gehad ;)

  • 09 November 2013 - 15:49

    Rineke:

    Super leuk om je verhalen te lezen, we genieten mee. Veel plezier!

  • 10 November 2013 - 23:58

    Thomas Degeling:

    Super leuk Harm om te lezen. Je bent goed bezig jongen en zelfs al geskydived! Ik weet hoe het is, heerlijk.

    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harm

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 17518

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 30 April 2014

Don't let dreams be dreams

Landen bezocht: