roadtrip new zealand - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van harm veenemans - WaarBenJij.nu roadtrip new zealand - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van harm veenemans - WaarBenJij.nu

roadtrip new zealand

Door: me

Blijf op de hoogte en volg harm

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

ik weet het. iedereen zit met smart te wachten op mijn volgende verhaal. ik krijg al van iedereen berichten van zet weer foto's en een verhaal online. het probleem is ik lees nooit behalve wanneer ik op vakantie ben. nu had ik geen boeken mee genomen omdat ik er toch geen tijd voor zou hebben. maar na mijn ongeluk en ziekenhuis verhaal in sydney ben ik ook deze vakantie begonnen met lezen. dit was allemaal goed voor australie en fiji. maar toen ik in auckland landen waar ik maar een paar dagen zou blijven kreeg ik weer last van mijn knie. hierdoor moest ik iets langer in auckland blijven. wat ga je dan doen als je alles al gezien heb. juist weer veel lezen. dus ik ging overdag met een boek naar een cafe en zitten lezen in het zonnetje en coffee drinken. ik ben nu begonnen in de boeken van jason bourne, en eigenlijk zijn ze goed spannend.dus iedere keer dat ik tijd had om een verhaal te plaatsen was ik aan het lezen. bij deze my story.

zoals ik al zei had ik wat problemen weer mijn knie waardoor ik wat langer in auckland gebleven. ik was van plan om de "nines" te gaan kijken. ik zag de "sevens" in fiji. dit zijn rugby wedstrijden waar bij de sevens de wedstrijden 2 keer 7 min. duren en bij de nines 2 keer 9 min. duren. je speelt het ook met minder spelers dan een normale wedstrijd. je raad het al zeven en negen spelers. maar omdat ik dat weekend ziek was zat er voor mij niets anders op dan op de bank te blijven en slapen. ohja dat was ik vergeten te vertellen. maar ik was miss brazil tegen gekomen op fiji, en zij bood aan dat ik bij haar kon blijven. dus godzijdank was er iemand die voor mij zorgde ookal was het haar vrije weekend. uiteindelijk heb ik negen dagen in auckland door gebracht voordat ik kon reizen. ik had een busrreis geboekt. maar dat zou me nog 6 dagen kosten voordat ik auckland zou kunnen verlaten omdat het al vol geboekt was. dat ik besloot een auto te huren. roadtrip begon goed. na wat ruzie met de tomtom omdat die op de kortste route stond inplaats van de snelste vertrok ik met mijn baby "surfboard" naast me zuid richting hobbiton. hier is de shire van lord of the rings gefilmd. hier heb ik een 2 uur duurende rondleiding gehad met op het einde een biertje in de green dragon ( het cafe waar alleen maar dronken hobbits in rondlopen) hierna ben ik doorgereden naar rotorua. trust me, don't go there. het is het grootste stinkgat van de wereld en ze hebben er een toeristische attractie van kunnen maken. je hebt hier allemaal geisers hotsprings en modderpoelen. nou vallen de geisers wel mee. maar de modderpoelen en hotsprings stinken verschrikkelijk. omdat de aarde laag hier heel dun waardoor het water opgewarmt word van de lava en krijg je hotsprings en geisers. ik ben hierna doorgereden naar taupo voor de nacht.dit was de eerste gorpo nacht. ik leerde een zweedse jongen kennen van mijn kamer en we gingen samen uit. hij had een gopro op zijn hoofd en filmde van alles. dus ik de mensen vertellen dat hij livestreamde op youtube. en ze deden alles. ze vroegen nog net geen handtekening. na een redelijke acward night heb ik de volgende dag de waterfall bekeken, en een rust dag gehouden. maadag zou ik de tongariocrossing overslaan omdat ik nog niet genoeg genezen was en alleen de waterval kijken, waarna ik door zou rijden naar mt. taranaki. dit is de hoogste berg van het noordereiland. het ligt net onder new plymouth. ik had weerruzie met de tomtom, dit keer omdat ik erachter kwam dat hij me steeds over gravel wegen wou sturen. omdat de instellingen nog stonden voor alle mogelijkheden.het was een geluk bij een ongeluk want ookal kan je geen 100 door de bergen scheuren. je haalt allemaal geen 100 op een gravelweg door de bergen. maar hij stuurde me over highway 43. (drinken bassie). dit is de "forgotten world highway" half asfalt half gravel. maar wel heel mooi. uiteindelijk aangekomen na een veel te langer rit bij mt. taranaki verbleef ik in een camphouse zeg maar basecamp voor bergbeklimmers. hier verbleef ik 2 nachten. het was eindelijk dat je zegt koud voor het eerst. het voelde aan alsof ik de boterletter race gezeild had ochtends als ik opstond. dit is een zeilwedstrijd het laatste weekend voor sinterklaas en altijd stervens koud.voor de rest heb ik wat kleine hike's gedaan en gelezen :)

hierna vertrok ik zuid naar wellington. ik was oorspronkelijk van plan om er aleen een nacht door te brengen en de ferry de volgende dag te pakken. maar ik had een ster in de voorruit en met het vriezen snachts in de bergen was die helemaal uitgescheurd.deze zou de volgende dag gerepareert worden. en aangezien de ferry vol was voor die dag vertrok ik zaterdag avond. ik heb de dagen daar doorgebracht met zweden en de rest aan vrienden die we daar gemaakt hebben. het was de eerste avond bierpong avond en hij had al een partner. dus uiteindelijk heb ik een amerikaans meisje gevonden die mijn partner wel wou zijn. erg goed was ik niet. zij deed het toch beter. terwijl we staan te kijken komt er een meisje in een blauwe jurk naar zweden toe gelopen en zegt hoi, ook hallo ja ken je mij niet meer? euh nee waarvan? ja wij hebben elkaar gesproken in taupo en hem ook ze wijst naar mij hij is van holland. oh shit wat hebben we nou weer gedaan. de hele nacht proberen te uit te vissen waar zij van was maar nog steeds geen flauw idee. gingen we een dag later uiteten zat er een vrouw naar mij te wijzen en tegen vrienden een verhaal te houden. nee he niet weer. dus ik erheen van hebben we je in taupo ontmoet. nee dat was het niet. ja want als dat zo was dan, en ik begon het hele verhaal van het meisje in de blauwe jurk te vertellen. zegt ze op het einde. nee ik vond dat je een mooie broek had. ACWARD. dat doe ik dus ook nooit meer.

na wellington en 6 uur op de ferry na de nodige problemen kwam ik om 10 uur avonds aan in picton. hier heb ik een nacht geslapen omdat ik niet in het donker wil rijden. de volgende dag ben ik vroeg opgestaan en naar abel tasman gereden. drie keer raden wie ik weer tegen kom, zweden. ik heb daar 1 nacht door gebracht. hier heb ik een beetje gewandelt. maar ik vond het eigenlijk tegen vallen. ik had er misschien meer van verwacht. maar ik vond de rit van picton naar abel tasman mooier dan abel.
maandag naar de pannenkoeken rotsen gereden en ook hier weer een nacht verbleven. dit was de eerste keer dat ik de zee zag, en kreeg een hele grote drang om te gaan zwemmen. de pannenkoek rotsen kan je overslaan. ik snap niet dat mensen het mooi vinden maar dat zal wel aan mij liggen. dit was trouwens ook de eerste dag dat ik regen had in nieuw zeeland. ze zeggen dat het er hier 300 dagen per jaar regent. maar ik heb mazzel tot nu toe. het regende trouwens alleen de tijd van dat ik de auto deur dicht deed in abel tasman tot ongeveer 15 min. voor de pannenkoeken. dinsdagochtend vervolgde ik mijn trip zuid naar franz jozef. hier heb je 2 gletjers de franz jozef en de fox gletjser. ik zou die avond skydiven van 18000 feet. alleen vanwege de wind werd het gecanceld. woensdag stond op mijn progamma een hele dag gletsjer lopen op de fox. dit was het beste dat ik tot nu toe gedaan heb in nieuw zeeland. ik kan dit echt iedereen aanraden. en uiteindelijk heb ik gister mijn 2de skydive gemaakt van mijn leven. dit keer over franz jozef waarvan ze zeggen dat het nummer 2 van de wereld is met het mooiste uitzicht. nou dat zeker. ik heb er echt geen spijt van. smiddags door gereden naar mount cook. dit is achter de gletsjer maar om er te komen moet je eerst naar het zuiden en dan weer omhoog. hier heb ik vandaag een wandeling naar een andere gletsjer gemaakt. en vond dat het tijd was om weer te wassen en een verhaal achter te laten.

hierna vertrek ik naar queenstown voor het weekend aangezien het de verjaardag zaterdagavond is van zweden en dat niet wil missen. dit word weer een gopro avond. daarna heb ik nog 4 dagen voordat ik wegvlieg. dus een korte stop in milford sounds en ik wil pinguins zien aan de oostkust. maar dat komt wel in het volgende verhaal.

ik kreeg ook de nodige berichten van colega's en vrienden over mijn spelfouten. ik zal proberen er wat meer op te letten.

groetjes

  • 07 Maart 2014 - 09:35

    Aukje:

    Hoi hoi je hebt weer mooie verhalen hoor machoman;)
    Ben benieuwd naar het volgende zooitje:) wij zijn hier de maand aan het aftellen, en aan het genieten van het mooie weer. Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harm

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 17496

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 30 April 2014

Don't let dreams be dreams

Landen bezocht: