eindelijk weer onderweg - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van harm veenemans - WaarBenJij.nu eindelijk weer onderweg - Reisverslag uit Coolangatta, Australië van harm veenemans - WaarBenJij.nu

eindelijk weer onderweg

Door: me

Blijf op de hoogte en volg harm

15 Januari 2014 | Australië, Coolangatta

Zoals veel mensen al weten maar nog niet iedereen. Ik was godzijdank optijd uit het ziekenhuis. De vrijdag voor oud en nieuw kwam de dokter nog naar mij toe met het verhaal dat ik nog een week moest blijven. Geduurende het weekend slonk mijn knie zo snel dat de dokter inplaats van maandag een drain wou gaan plaatsen ging organiseren dat ik de zelfde dag of de volgende dag naar buiten mocht. En zo stond ik oudjaarsdag om 13:00 weer buiten opstraat. Gauw naar het hostel en nog een plekje proberen te vinden bij de haven. In de lift ontmoeten ik een noorse jongen en ging met hem mee. Hij was toch onderdeel van een groep en er is altijd plaats voor meer. Uiteindelijk belande ik tussen een duitse invasie van zo'n 25 duitsers en wat andere werelddelen met een goede plek tussen harbour bridge and opera house. Aangezien iedereen rijk wil worden met oud en nieuw en alle clubs entree vragen (rond de 120 en 150 dollar) en ik best moe was. Ben ik daarna maar gaan slapen. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed meer wat ik woensdag heb gedaan. Ohja eerst de was en daarna ben ik met mark evans een engelse jongen die voor de cricket en tennis naar australie was gekomen naar manly beach gegaan. En plannen gemaakt om 2 januari naar de blue mountains te gaan. Als ik ergens een hekel aan heb is touristies gedrag. Nou we hadden geen betere dag kunnen kiezen. dit was de drukste dag van het jaar. het was lettelijk packt. en zo bijzonder vond ik het ook niet. het is wel een mooi landschap maar ik kan niet zeggen dat de drie zusters nou zo bijzonder zijn. het zijn gewoon 3 rotsen die naast elkaar staan. sowat. maar we hebben wel gelachen met onze gids die vooral mark goed kon plagen met de engelse tegen de australiese grappen.vrijdag moest ik ochtends terug naar het ziekenhuis en zou mark naar de cricket gaan. hij had nog geen kaartjes maar zou proberen daar wat te vinden. en mijn plannen waren om naar het strand te gaan, ookal mocht ik nog niet zwemmen tot mijn knie helemaal dicht was. toen ik naar buiten liep kreeg ik een smsje van mark dat hij ook nog een kaartje had voor mij als ik wou. en zaterdag als ik al mee wou gaan was ook al geregeld. uiteindelijk hebben we vrijdag en zaterdag naar cricket gekeken en gezien hoe engeland zijn 5 de ondergang tegemoed ging tegen de ozzy's. zondag hebben de wandeling van congee naar bondi gelopen langs de kust. het is een mooi stukje kust. maar bondi is zo overdreven. overal staan camera's om alles te filmen voor bondi rescue terwijl er veel meer gebeurde op het kleinere congee. geef mij maar manly dan dat is groter en betere golven. maandag vertrok mark naar new zealand en moest ik weer naar het ziekenhuis voor een check. ik kreeg eindelijk het groene licht van de dokters dat ik mocht gaan beginnen met reizen. ik wou woensdag vertrekken uit sydney maar aangezien alle bussen vol waren moest ik wachten tot donderdag. de laatste dagen heb ik geshopt en de oppas kinderen van jolijn mogen leren kennen. ze zijn zo tof maar super druk. ik ben blij dat ze niet van mij zijn. ;) he roos en jeroen ;D donderdag heb ik 14 uur kunnen genieten van een busrit naar byron bay. ik heb dan al heel veel overgeslagen maar ik moest een beetje haast maken want zoveel tijd heb ik hier niet meer. ik ben hier gebleven van donderdag tot dinsdag want het beviel heel goed. ookal is er niet zoveel te beleven. ik heb het surfen weer langzaam opgepakt dus ik kom weer langzaam terug in vorm. en ik ben wezen duiken bij julians rock 1 van de beste plekken van australie. door de stroming was het heel troebel en hadden we een zicht van 6 meter.toch nog wat haaien gespot ookal heb ik de stingrays gemist.
ik be nu voor 2 dagen in coolangatta hier is snappers rock zeg maar de beste spot van australie en op goede dagen lopen er 3 surfspots opelkaar over en heb je een golf van ongeveer 1,5 km om te surfen. ik had al gehoord dat het crowded is. en dat het niveau hoog licht. maar zo hoog en zulke goede golven. ja shit dit is een stapje moeilijker. terwijl er kids van 8 jaar de golven domineren moet ik me er tussen vechten. ik snap nu wel waarom mick fanning en julian wilson laura enever zo goed zijn. ik wil ook wel zoiets thuis.
vrijdag ga ik voor 2 dagen naar rainbow beach en daarna 1 dag fraser island. hierna vervolg ik mijn weg gelijk naar cairns om te duiken en te raften. en op de terug weg naar brisbane stop ik nog 1 keer om te duiken bij white sundays. dat schijnt het mooiste en witste strand van australie te zijn. ben benieuwd.

mag ik iedereen bedanken voor hun berichten en de bezorgheden toen ik in het zieken huis lag. en ja ronald je heb gelijk. ik zal er wat plaatjes bij doen. dan hoef je niet zoveel te lezen ;D.

oh en nog een klaag stukje over down under. het is lettelijk down under. alles gaat hier omgedraaid. ik dacht eerst dat het aan mij lag maar gelukkig niet. sloten op deuren moet je de andere kant opdraaien om het opslot te draaien. zo heeft elke staat zijn eigen tijdzone. en ben ik nu weer een uur teug in tijd gereist. maarja dat maakt dat echte australies accent wel weer goed.

groet harm

  • 15 Januari 2014 - 09:17

    Wendy Thomas:

    Hay Harm, heb je ook al gezien dat het water in het waterputten de andere kant opdraait als in Nederland!?
    Fijn te lezen dat het weer beter met je gaat en je weer gerust verder kan reizen!
    Leuk om over al die plaatsen te lezen waar Owen en ik ook (ooit) zijn geweest! Geniet ervan!!
    Groeten van Owen en Wendy Thomas

  • 15 Januari 2014 - 12:31

    Jeroen Caris:

    Hey Harm,

    Ziet er mooi en uit en goed dat je weer op pad bent! Roos en ik verwachten natuurlijk wel dat je straks gaat oppassen hé dus het is goed dat je down under al even hebt kunnen oefenen;) Veel plezier met de rest nog.

    Groeten,
    Jeroen

  • 15 Januari 2014 - 17:23

    Tina:

    Leuk verslag weer!

  • 15 Januari 2014 - 19:03

    Roland:

    Leuk om van je te lezen, Harm. Je maakt nog eens wat mee zo. Nog even doorzetten, veel foto's makenn veel tikken... Wij lezen!

  • 16 Januari 2014 - 18:23

    Yolinda:

    Hoi Harm, geweldig wat je allemaal meemaakt (behalve dat van je knie uiteraard) en zo leuk wie je allemaal leert kennen. Schitterend land, ik hoop er ooit nog eens te komen. Geniet van alles. Sla het op...

  • 19 Januari 2014 - 15:45

    Froukje:

    Harm,
    je zit ook ondersteboven, tuurlijk is dan alles aan de andere kant.
    Je huis is nog heel dus alles is hier nog prima.
    Post is ontvangen.
    Kus

  • 19 Januari 2014 - 19:05

    Mieke:

    Zoo ik ben weer een beetje bijgelezen! Wat een avonturen zeg.. en wat een pech van je knie, gelukkig dat het weer beter gaat. Het klinkt echt super gaaf allemaal! Geniet ervan:D Ik ben ook bezig met het plannen van een mooie (iets minder lange) reis. India, here I come!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

harm

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 17489

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 30 April 2014

Don't let dreams be dreams

Landen bezocht: